anasayfa resim

anasayfa resim

13 Haziran 2013 Perşembe



Yazın çok sevilen bol vitaminli bir tatlı yaptım. Çilek soslu muhallebi.

Çilek Soslu Muhallebi

Malzemeler:

Muhallebi için;

*1 lt süt
*1 su bardağı toz şeker
*1 yumurta
*3 kahve fincanı un
*3,5 kaşık nişasta
*1 paket vanilya

Sos  için;

*1 kg çile
*3 kaşık nişasta
*1 su bardağı toz şeker

Muhallebi için vanilya hariç tüm malzemeleri çırpma teli ile karıştırarak orta ateşte karıştırarak pişirin. 1 paket vanilyayı ilave edip ocağı kapatın. Islatılmış borcama döküp soğumaya bırakın. İyice yıkanmış çileği iyice ezin. İçerisine nişasta ve tozşekeri ilave edin. Ocakta karıştırarak pişirin. Kaynamaya başladıktan sonra 2-3 dakika pişirip ocaktan alın. Ilınmış olan muhallebinin üzerine dökün. Soğuduktan sonra buzdolabına koyun.4-5 saat bekledikten sonra dilimleyip servis yapın.


2 yorum:

  1. Çilek soslu muhallebi gerçekten güzeldi hem görsel hemde lezzet olarak ayrıca şunuda söylemek gerek çileklerin dogal ve mevsiminde olması tatlının özelligini bir kat daha arttırıyor. Bizzat ben tatlıdan yedigimden bu yorumu gönül rahatlıgıyla yapıyorum.Devamlı tatlı yapın biz yiyelim efendim iyi çalışmalar... ben suat

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ne zaman istersen tatlın hazır.

      Sil