anasayfa resim

anasayfa resim

17 Ocak 2015 Cumartesi

Dün akşam yine tatlı krizindeydik ailece.. Ama benim devam eden diyet yüzünden tatlı yapmak istemedim. Sonra benim de yiyebileceğim hafif bir tatlı olsun dedim.. Elmalı Crumble yaptım.. Elmalı kırıntı... Hem hafif, hem tatlı.. Tabi kızıma bir tabak yetmedi, ikinciyi istedi... Onun enerjiye ihtiyacı var afiyet olsun.. Yapımı çok kolay, herkesin sevebileceği bir tatlı.. Elma yerine istediğiniz meyveyi kullanabilirsiniz..Meyveleri karışık da yapabilirsiniz.. Meyvelerin içerisine kuru kayısı, hurma ilave edebilirsiniz.. 

Elmalı Crumble

Malzemeler
*4 adet elma
*2 yemek kaşığı esmer şeker
*2 çay kaşığı tarçın

Kırıntı için
*50 gr tereyağ
*4 yemek kaşığı un 
*2 yemek kaşığı esmer şeker
*1/2 su bardağı dövülmüş fındık

Elmaların kabuklarını soyup, küçük küçük doğrayın.. Elmaların üzerine tarçın ve esmer şeker serpiştirip karıştırın. Fırın kabına alın.. Hamuru için malzemeleri rondoya alıp karıştırın.. Un az gelirse biraz daha ilave edebilirsiniz.. tam hamur gibi olmayacak, pütürlü bir hamur olacak.. Hamuru elmaların üzerine koyup fırına sürün. 180 derece fırında 20-25 dakika pişirin.. Ilık olarak servis yapın.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder