anasayfa resim

anasayfa resim

14 Ocak 2015 Çarşamba

Geçen hafta bana yasak olmasına rağmen evde tatlı yaptım.. Bu kadar tatlısız kalmak bana yaramadı.. Hafif bir tatlı olsun hem de güzel olsun dedim.. Aklıma Trileçe tatlısı geldi... Aslında Balkanlarda yapılan şeklinde 3 çeşit süt kullanılarak yapılırmış.. İnek sütü, manda sütü ve keçi sütü karıştırılarak şerbet yapılırmış.. Bizimki sadece inek sütü ile oldu ama yine de çok lezzetliydi..

Trileçe

Malzemeler:
*5 yumurta
*1 su bardağı ayçiçek yağı
*5 yemek kaşığı toz şeker
*10 yemek kaşığı un
*5 yemek kaşığı irmik
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu

Şerbeti için
*5 su bardağı soğuk süt
*5 yemek kaşığı toz şeker
*200 ml krema

Üzeri için
Karamel sos

Hamuru için yumurta ve şekeri çırptıktan sonra diğer malzemeleri ekleyin. İyice çırparak yağlanmış tepsiye dökün. 180 derece fırında 40 dakika pişirin. Hamuru fırına aldıktan sonra süt, şeker ve kremayı iyice çırpın ve buzdolabına koyun. Keki fırından çıkardıktan sonra 10 dakika ılınmaya bırakın. Keki dilimleyin, bir kürdan ile bütün dilimlerin üzerine delikler açın. Bu kekin şerbeti daha iyi çekmesini sağlayacaktır. Üzerine şerbeti dökün. Üzerine ben karamek sos kullandım, isterseniz meyveli sos da kullanabilirsiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder