anasayfa resim

anasayfa resim

17 Ekim 2013 Perşembe



Bayram kahvaltılarımız genelde annemde olurdu, ancak bu bayram değişiklik yaptık. Kahvaltıda bende toplandık. Oğlumun da yardımları ile kahvaltı masamızı hazırladık. Çok keyifli bir kahvaltıydı. İnsanın ailesinin yanında olması çok güzel...



Kahvaltımızda hepsi ev yapımı organik reçellerimiz vardı. Ayva reçeli, marmelatı, böğürtlen reçeli, kuşburnu marmelatı ve vişne reçeli.. Ayva reçelleri yazlığın bahçesindeki ayvalarla kayınvalidem tarafından yapıldı. Böğürtlen ve kuşburnu reçelleri annemin memleketten topladığı ormanda doğal yetişen böğürtlen ve kuşburnularla yapıldı. Vişne reçeli de benim imalatım...


Kuşburnu marmelatı hem kahvaltılarınızda hem de sulandırarak meyvesuyu olarak kullanabileceğiniz mükemmel bir C vitamini deposu. Kuşburnu ormanda doğal olarak yetişiyor. Ancak dallarının dikenli olması nedeni ile toplaması oldukça zor. Bu yaz ben de toplamayı denedim ancak annem kadar başarılı olamadım. Toplandıktan sonra zor bir aşamaya daha geçiliyor. Yapımı da oldukça zahmetli. Ancak yemesi de bir o kadar lezzetli...



Yine ormandan toplanan böğürtlenler ile yapılmış çok lezzetli bir reçel...



Sevgili kayınvalidemin yazlığın bahçesinden topladığı ayvalarla yaptığı ayva marmelatı...


Yine yazlığın bahçesinden ayva reçellerimiz...

Ayva Reçeli
Malzemeler

*2 kg ayva
*1,5 kg toz şeker
*1,5 bardak su

 Ayvaları güzelce yıkayıp küçük küçük doğrayın. Ayvalar ince kabuklu ise kabukları ile yapabilirsiniz, ben kabukları ile doğradım. Düdüklü tencereye alıp üzerine şekeri ekleyin. ...Suyu da ekleyip düdüklünün kapağını kapatın. Kaynamaya başladıktan sonra 15 dakika pişirip ocaktan alın. Sıcak sıcak kavanozlara koyup kapaklarını sıkıca kapatın. Kavanozları ters çevirip soğumaya bırakın. Reçeli ayvaları rendeleyerek de yapabilirsiniz. Rendelediğiniz zaman 8-9 dakika pişirmeniz yeterli olur.


Ayvalıktan getirttiğimiz siyah zeytinlerimiz....


Tokat'tan getirdiğimiz doğal tereyağı...


Sosisli patates kızartması....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder