anasayfa resim

anasayfa resim

25 Kasım 2013 Pazartesi


Dün kardeşimin doğum günüydü, ben de ona güzel bir sürpriz hazırlamak istedim. Hem öğretmenler gününü kutlamak hem doğum gününü kutlamak için bu pastayı hazırladım. Rahmetli
babam onu hep sarı meleğim diye severdi. İyi ki doğdun sarı meleğim....

Sarı Meleğin doğum günü pastası  
Malzemeler

Kek için

*4 yumurta
*1 su bardağı Ayçiçek yağı
*1/2 su bardağı süt
*2 su bardağı un
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya

İç Kreması

*2 su bardağı süt
*3 yemek kaşığı şeker
*2 yemek kaşığı un
*1 yemek kaşığı mısır nişastası
*1 yemek kaşığı margarin

Üzeri için

*200 gr beyaz şeker hamuru
*Pembe, yeşil, kırmızı, sarı hamurlardan 30-40 gr

Kek için yumurta ve şekeri iyice çırpın. İçerisine süt ve ayçiçek yağını ekleyin.Un, Kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip iyice çırpın. Yağlanmış yuvarlak kalıba dökün, ben kelepçeli kalıp kullandım, çıkarması daha pratik oluyor. 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika pişirin. Fırından çıkardıktan sonra kalıptan çıkarıp tel ızgara üzerinde soğumaya bırakın.
İç kreması için margarin hariç tüm malzemeleri tencereye alıp karıştırın. Muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Margarini ilave edip ocaktan alın. Ara ara karıştırarak soğutun.
Keki ortadan enlemesine kesin. Arasına kremanın yarısını döküp spatula ile düzeltin. Kekin ikinci katını kremanın üzerine koyun, kalan kremayı kekin üzerine döküp düzeltin. Beyaz şeker hamurunu merdane ile açıp kekin üzerini kapatın. Kenarlarındaki fazlalıkları bıçak ile keserek düzeltin. Renkli hamurlarla istediğiniz gibi süslemeleri yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder