anasayfa resim

anasayfa resim

27 Ağustos 2014 Çarşamba



Fasulye konservelerimiz hazır :)  Bahçeden topladığımız fasulye ve domateslerle bugün konserve yaptım.. Dondurucuya konmuş fasulyeyi konserve kadar sevemiyorum nedense.. Daha zahmetli olmasına rağmen konserve daha lezzetli geliyor bana.. Biraz zahmet çektik ama kışın lezzetli lezzetli yiyeceğiz.. Ben tam ölçlü yapmadım biraz göz kararı oldu, ama aşağıdaki gibi yaparsanız da tam oluyor. Eğer domatesi seviyorsanız miktarı biraz daha artırabilirsiniz..

Fasulye Konservesi

Malzemeler
*4 kg fasulye
*2 kg domates
*Tuz

Fasulyeleri ayıklayıp doğrayın veya kırın, güzelce yıkayın.... Domatesleri rendeleyin, büyükçe bir tencereye alıp ocağa koyun.. Domatesler biraz suyunu çekene kadar pişirin. Fasulyeleri ekleyip karıştırın..Kaynamaya başladıktan sonra tencerenin kapağını kapatıp 5-6 dakika pişirin.. Ocağın altını kapatmadan kavanozlara koyun.. Kavanozların kapaklarını sıkıca kapatın.Kavanozları geniş bir tencereye alın. Kavanozlar birbirine vurmasın diye aralarına bez koyun. Kavanozları geçecek kadar su koyup ocağa alın. Tencerenin kapağını kapatın yaklaşık 1 saat kaynatın.. Tencereden aldığınız kavanozları bir bez üzerine kapaklar aşağı gelecek şekilde dizin. 1 gün bu şekilde bekletin. Sonra kapaklarını kontrol edin. kapakların içe çökmüş olması gerekir. Serin bir yerde muhafaza edin.. Her konserve yaptığınızda mutlaka yeni kapak kullanın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder