anasayfa resim

anasayfa resim

22 Ekim 2014 Çarşamba

Sonbaharın geldiğinin en güzel habercilerinden birisi ayvalar.. Ben ayvanın tatlısını da reçelini de çok severim.. Bayramdan sonra yazlıktan gelen ayvaları biraz daha olgunlaşmaları için bekletiyordum.  Baktım sararmaya başlamışlar sezonu açalım dedim.. Evde kaymağımız yoktu, benim tatlılarım da cevizli oldu..

Ayva Tatlısı

Malzemeler
*3 adet orta boy ayva
*1 su bardağı toz şeker
*1,5 su bardağı su
*2 adet çubuk tarçın
*3-4 adet karanfil
*üzerine dökmek için ceviz

Ayvaların kabuklarını soyup içini çıkarın. Çekirdeklerini atmayın.. Yıkadığınız ayvaları geniş bir tencereye alın. Üzerine şekeri serpin.. Suyunu ilave edin. Yıkadığınız ayva çekirdeklerini tencereye alın. Tarçın ve karanfilleri de ekleyip ocağa alın. Ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Soğuduktan sonra üzerine ceviz, fıstık veya kaymak koyup servis yapın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder