anasayfa resim

anasayfa resim

13 Kasım 2014 Perşembe

 

 
Muharrem ayının başından beri aşure yapmayı istiyordum. Ancak işlerimin yoğunluğundan bir türlü fırsat bulamamıştım.. En sonunda önceki akşam artık aşureyi yapacağım dedim.. Buğday, nohut ve fasulyeyi bir gün önceden ıslattım.. Hazırlıkları yaptım.. Dün de saat 17:30 gibi eve gelip aşureye başladım.. Saat 20:00 de aşureler yenmeye hazırdı...  Sunum için birkaç çeşit kase kullandım, herkes istediğini yesin diye düşündüm..








 
Aşure
 
Malzemeler:
 
*2 su bardağı aşurelik buğday
*1 su bardağı nohut
*1 su bardağı kuru fasülye
*1/2 su bardağı pirinç
*4 su bardağı şeker
*1 çubuk tarçın
*1 çay bardağı süt
*1 su bardağı kuru üzüm
*1 su bardağı küp doğranmış kayısı
 
Üzeri için:
*Hindistan cevizi
*Toz tarçın
*Badem
*Ceviz
*Fındık
*Nar
 
Bir gün önceden buğday, nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı kaplarda ıslatın. Buğdayı iyice yıkayıp geniş bir tencereye alıp yaklaşık3,5 lt su ekleyin. Ara ara karıştırarak yaklaşık 1 saat pişirin. Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı düdüklüde kaynamaya başladıktan sonra 20 dakika pişirin. 1 saat pişen buğdaya pirinç ve çubuk tarçını ekleyin. 2 bardak kaynar su ilave edin. Tencerenin başından ayrılmayın dibi tutabilir.. 30 dakika daha piştikten sonra çubuk tarçını çıkarıp nohut ve fasulyeyi ekleyin.. Karıştırmaya devam edin.. Şeker , yıkanmış kuru üzüm ve küp doğranmış kuru kayısıyı ekleyin.. Gerekirse bir bardak daha su ilave edebilirsiniz.. 2-3 dakika daha pişirip ocaktan alın.. Sıcak sıcak kaselere servis yapın.. Bir saat aşureler ılınsın.. Daha sonra üzerini süsleyin.. Ben bir kasenin üzerine mandalina ile süsledim ve çok lezzetli oldu.. Siz de istediğiniz meyveleri süslemek için kullanabilirsiniz, tamamen zevkinize kalmış..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder