anasayfa resim

anasayfa resim

6 Temmuz 2014 Pazar


Bu akşam iftarda en sevdiğim sütlü tatlı sütlaç yaptım.... Çatalcada çiftliği olan bir amca salı cumartesi günleri süt getiriyor.. Yaklaşık 3 yıldan beri sütlerimizi ondan alıyorum.. Yoğurtlarımızı kendim yapıyorum, hele de yoğurtlarla ilgili çıkan son haberlerden sonra dışardan yoğurt almamaya çalışıyorum... Doğal sütle yapılınca sütlaç daha bir lezzetli oluyor...

SÜTLAÇ

Malzemeler
*1 lt süt
*1 su bardağı pirinç
*1 su bardağı toz şeker
*1 yemek kaşığı pirinç unu
*1 çimdik tuz

Pirinci yıkadıktan sonra tencereye alıp üzerini geçecek kadar su ilave edin.. Annemin hep söylediği gibi tatlılarda da bir çimdik tuz olmalı... Tadı tuzu yerinde olması için... Pirinçlere bir çimdik tuz atın..Pirinçler pişmeye başladıktan sonra sütü ekleyin.. Biraz daha kaynatın... Pirinç ununu bir kasede biraz su ile iyice karıştırıp pirinçlere ilave edin. Şekeri de ekleyin. 3-2 dakika daha pişirip servis kaselerine alın... Ben sütlacı mutlaka tarçınlı yerim.. Siz de arzunuza göre tarçın ilave edip afiyetle yiyebilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder