anasayfa resim

anasayfa resim

12 Temmuz 2014 Cumartesi


Bugün hem şerbetli, hem sütlü, hem meyveli bir tatlı yapmak istedim.. Etimek tatlısını jöleli yapam nasıl olur dedim ve denemeye karar verdim..

Jöleli Etimek Tatlısı

Malzemeler
*1 paket etimek

Şerbeet için
*2 su bardağı toz şeker
*2 su bardağı su
Muhallebi için
*1 lt süt
*1,5 çay bardağı şeker
*1çay bardağu un
*1/2 çay bardağı nişasta
*1 paket vanilya

*1 paket istediğiniz meyveli jöle
Şekeri bir tencereye alıp rengi değişene kadar karıştırın. Rengi kahverengine dönmeye başlayınca suyu ekleyin. Şeker tamamen eridikten sonra 3-4 dakika daha kaynatıp ocaktan alın. Dikdörtgen bir borcama etimekleri dizin. Etimeklerin üzerine şerbeeti dökün. Muhallebi için vanilya dışındaki tüm malzemeleri tencereye alıp karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Pişen muhallebiyi etimeklerin üzerine dökün. Jöleyi tarifine göre hazırlayıp muhallebinin üzerine dökün. Buzdolabında en az 4-5 saat bekletip servis yapın...



Tabi şerbet sevmeyen oğlumu da düşünmem gerekiyordu.. Muhallebiden bir kaseye biraz ayırdım ve jöleden bir miktar üzerine döktüm... Böylelikle oğlum da tatlı keyfimize katılmış oldu..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder